onsdag 18 augusti 2010

Värk!

Sen igår förmiddag har jag haft värk.. Som stark mensvärk skulle vi kunna beskriva det. Det är defenitivt inga VÄRKAR men jag hoppas att det snart ska utvecklas till det =) Jag ska därför försöka hjälpa naturen lite påväg och har tagit en promenad till dagis när jag skulle hämta Gunnar. Den kändes vill jag lova!! I både underliv och rygg!! Nästa sak som ska provas är ananas. Ska sätta i mig en hel färsk ananas innan denna dagen är slut!! Min barnmorska trodde defenitivt att någonting var på g, men jag vågar inte hoppas för mycket! Tydligen är bebisens huvud nu fixerat, magen växer bra och mitt blodtryck har höjts lite. Detta tyckte hon va ganska tydliga tecken, men som sagt jag vågar inte hoppas för mycket. Jobbigt om man är för inställd på att bebis ska komma nu och så kommer den inte förrän om en månad! Det blir långa dagar det!! Jag börjar känna mig hyffsat redo dock. Igår bäddades spjälsängen och jag städade lite i källaren. Finns fortfarande en del städning kvar (mest finlir) men i det stora hela är det fint här hemma! Nehepp - dags att cutta ananasen och börja vräka i mig ;-)

2 kommentarer:

  1. heja heja heja heja!!

    SvaraRadera
  2. Har oxå högt blodtryck å växande mage! tänk om jag me ska föda?

    SvaraRadera