lördag 7 augusti 2010

Första natten

Inatt sov Gunnar första natten i sitt nya rum. Det gick ganska bra, kunde gått bättre och det kunde gått sämre.. Problemet är ju att han har sovit hos oss alldeles för länge! Det va ju inte meningen, han sov ju i egen säng (spjälsäng) från att han va nyfödd tills han var över ett år. Då började vi renovera vårat sovrum och flyttade tillfälligt till ett annat rum som låg lite längre bort från Gunnars rum. Han fick sova hos oss för det blev lättare. Renoveringen tog lite längre tid än planerat och när det va klart var Gunnar inte längre intresserad av sin spjälsäng utan fick ligga kvar mellan oss.. Tiden gick... Igår när vi kom hem från Wilmas 2-års kalas så somnade Gunnar i bilen på väg hem (strax efter 23). Oskar ville att vi skulle lägga honom i nya sängen, jag va mer tveksam. Ville att han skulle somna i sin säng så att han vet att han är där när han vaknar. Klockan va visserligen så mycket och Gunnar va så trött så det borde vara ljust oavsett om han vaknade efter några timmar. Så jag tänkte - vi chansar. JAG hade däremot jättesvårt att somna. Det va skönt med utrymmet, men Oskar var nere och kollade på TV så det va alldeles för tyst! Klockan 06.15 hörde jag små tassande i hallen och Gunnar kom in till oss. Förhoppningen va att han skulle somna om men NEJ han skulle vara "maken". 1,5 timmar senare och han är fortfarande vaken så vi kollar på "Ice Age" och jag försöker att inte somna ;-) Nu får vi fortsätta här och försöka natta honom i sin säng, får väl räkna med lite mindre sömn ett tag... =( Update 08.40: Och där somnade Gunnar! Nu är bara frågan..? Ska jag gå och lägga mig med nu när jag är uppe? Får nog äta frukost och suga på den karamellen lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar