söndag 1 augusti 2010

Det närmar sig!

Du är på dag 245 av 280. (87,5%). Du är i vecka 35. Du har gått 34 fulla veckor och 6 fulla dagar (v34+6). Du är i 8:e kalendermånaden. Du är i 9:e graviditetsmånaden Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Sön 5 sep 2010 Du har 35 dagar kvar till beräknad förlossning. Nu börjar det dra ihop sig! Precis som jag misstänkte så har sommaren bara sprungit iväg och september närmar sig med stormsteg. Vi har klarat oss förbi Gunnars bf och semestrarna är snart slut (ifall det skulle dra igång är det lättare att fixa barnvakt till Gunnar). Nu känns det som om bebis har börjat fixera sig (ska fråga BM på onsdag när jag ska dit), men det trycker lite neråt och ja jag kan inte beskriva det riktigt men det känns så! Inatt drömde jag flera drömmar och alla handlande om förlossningar eller att det va dags att föda.. Men inte riktigt än tack! Är verkligen inte förberedd än! Måste packa BB-väska, sätta ihop/hitta alla delarna till Gunnars gamla bilstol, sortera Gunnars gamla kläder, göra iordning bebisrummet och Gunnars rum.. Ja listan kan göras riktigt lång!! Som tur är så börjar min "semester" nu! Oskar börjar jobba imorgon och Gunnar ska tillbaka till dagis. Jag ska vara hemma själv på förmiddagarna.. Kommer att kännas jättekonstigt, men å andra sidan behöver jag verkligen det! Egentid är nåt som är väldigt sällsynt när man är förälder plus att jag har en hel del att göra som sagt! Det är bra för Gunnar också. Dels att inte vara borta från dagis för lång period och så orkar jag inte lika mycket längre så det är inte så jättespännande att vara hemma med mig hela dagarna då! Får bara hoppas att han kommer in i det bra igen, för det gick så bra innan semestern. Vi får se imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar