söndag 8 augusti 2010

Känningar

Under dagen har jag haft lite känningar, som stark mensvärk som kommit och gått. Än så länge håller det sig till magen så några förlossningsvärkar är det inte tal om. Vissa kan ha det i flera veckor innan förlossningen, det hoppas jag slippa men känner mig inte redo att föda än ;-) Efter att jag och Gunnar sov i 2,5 timmar efter lunch så lugnade det ner sig en hel del. Bara varit lite illamående och det vet jag inte vad det beror på..? Undrar hur det ska börja denna gången? Sist va det ju slempropp - vatten - värkar, men det behöver ju inte bli samma denna gång. Däremot känns det ju som att det är det man väntar på. Allt är lugnt innan slempropp/vatten har gått. Vi får helt enkelt se, men just nu går man runt och känner efter mest hela tiden, kanske är det som är problemet!? Snart är det måndag igen, Oskar till jobb och Gunnar till dagis. Jag ska baka lite bullar tänkte jag, blir väl en del besök efter födseln då kan det vara bra att ha nåt att bjuda på! Gunnar sover förresten i sin säng. Somnade där utan protester ikväll igen =)

1 kommentar:

  1. Vill bara säga att allt inte är lugnt innan slempropp eller vattnet gått ;)

    SvaraRadera