fredag 27 augusti 2010

Hemma!

Vi har fått komma hem =) Vi är inte utskrivna än men blir förhoppningsvis det imorgon. Allt har gått jättebra. Det enda som inte funkar helt hundra än är matningen och det är därför det är så skönt att få vara hemma och inte på BB. Hemma kan man göra mer vad som känns bäst för mig och Kerstin, inte vad dom tycker är bäst! Problemet med maten är att efter födseln så var Kerstin lite kall och för att få igång temperaturen ville läkaren mata till lite ersättning. Hon fick då 30 ml fast hon inte borde fått mer än typ 10. Efter det har hon inte varit nöjd. Dom tänjde ut magsäcken på henne och än finns det ju bara några droppar mjölk i mina bröst så hon vill suga dygnet runt och mina bröstvårtor dör! På BB fick hon ersättning efter att hon sugit i 4 timmar och fortfarande bara skrek. Nu kan jag mata till henne lite granna när jag känner att hon behöver det. Hon får fortfarande suga var 3e timme för målet är ju att kunna amma henne, men jag måste ju orka oxå! Nu verkar hon vara på gång att vakna igen, sen ska vi vila. Oskar och Gunnar är och hämtar den nya vagnen =) Ska skriva mer om förlossning och lägga upp fler bilder lite senare!

1 kommentar:

  1. åh dax att hämta vagnen! Roligt! Ja amning är ju inte det lättaste!
    man skall bara gör sitt bästa o inte hålla på o trokla i all oändlighet. Som du säger man skall orka. De känner man nog bäst själv när " nä nu får de f**an vara bra! Men jag hoppas de går finfint o att tuttarna snart rinner té så att säga!
    jätte grattis till eran kersin, hon är jättfiiin!!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera