måndag 28 november 2011

5 min - igen!

När Kerstin var sjuk fick hon sova några nätter hos oss.. Hon ville absolut inte sova i sin egen säng utan började vråla så fort vi närmade oss sängen. Vi provade att flytta henne när hon hade somnat men det uppfattade hon direkt.. Vi ville inte att hon skulle skrika för mycket eller bli för upprörd när hon hade sin hosta och hade lite problem med andningen så vi lät det vara. Nu är det dags att börja sova i egen säng igen och protesterna är högljudda!!
Update! Hon somnade efetr 35 min, helt slut! Vaknade efter 1 timme, var helt vansinnig och slog omkring sig i sängen. Då tog det bara 5 min innan hon somnade om =)

2 kommentarer:

  1. Det brukar gå lättare. Förstår att du inte vill att hon ska bli för ledsen/arg. Jag brukar ta upp Xander om han blir mega arg och trösta honom så han inte hostar så mycket. Jag står då vid sängen och vaggar honom och lägger ner honom när han är lugn.. Det funkar för oss när han är riktigt dålig.

    SvaraRadera
  2. hmm.. kom inte mitt förra inlägg?

    Skrev iaf att det kanske är "seperationsfas2" på gång? därför hon blir så upprörd? är ju några såna under de första 2-3åren..

    SvaraRadera