onsdag 23 november 2011

Segast ever!!

Denna dagen har varit riktigt lång och seg!!! Den började såklart alldeles för tidigt (strax efter 06) och med alldeles för lite sömn! Bättre än igår (kanske 5 timmar ist för 3) men långt ifrån bra!! På förmiddagen var Kerstin ganska grinig. Hon åt knappt nåt och jag fick inte gå mer än 1 meter ifrån henne för då började hon skrika.. Vid 9.30 orkade hon inte riktigt med sig själv mer så jag sövde henne. Hon slocknade i vagnen och sov till slut till strax efter 12 men det var ingen sammanhängande sömn. Hon vaknade minst 1 gång/kvart och var riktigt ledsen så någonting var definitivt fel imorse. Sista halvtimmen sov hon i ett sträck och sen vaknade hon glad och har varit mycket piggare på eftermiddagen.

Jag hann dessvärre inte göra nåt under sovpasset, brukar passa på att städa osv men nu var jag så rädd att hon skulle vakna av mig också så jag spenderade tiden i soffan. Det var behövligt men man blev inte piggare direkt. Riktigt seg har dagen varit men den sista timmen innan Oskar och Gunnar kom hem så gjorde jag ett ryck och satte upp adventsljusstakar i fönstren :-) får se om jag hinner byta gardiner imorgon när K sover, annars får det bli till helgen :-)

Idag har jag varit sötsugen precis hela dagen!!! Jag blir det av att bara vara hemma på dagarna :-( känner mig seg och slapp och vad fattas då när man ligger där i soffan, jo chips och godis såklart. Jag hade inget hemma men bad Oskar att köpa med lite på väg hem från jobbet. Har så dålig karaktär!! Ikväll blir det iaf 90210 och ev finalen av bonde söker fru men det beror på hur fort det kommer upp på play.


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar