torsdag 17 november 2011

Städdag!

Idag utnyttjar jag en av mina fem "gratisdagar" på dagis. Fem ggr/år får man lämna barnen när man är ledig från jobbet. Egentligen hade jag planerat en tripp till GeKås men precis innan lön och barnbidrag kändes det inte längre så lämpligt. Istället har jag städdag här hemma vilket också är mycket välbehövligt!
Jag är snart klar här nere och hoppas att jag ska hinna städa klart även uppe innan Kia kommer på lite lunch. Eftermiddagen kommer att gå åt till det ofantligt stora berg av tvätt som väntar på att få vikas och åka in i garderoberna. Då planerar jag även att kunna kika på nån film eller serie :-) så ser min dag ut idag! Det är ganska otroligt att man kan tycka att det är underbart att få en hel dag för sig själv och städa!!

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Bara 5dagar/året? Knasigt.
    Jag får ha ungarna på dagis när jag är lång ledig 7vardagar i sträck. Då får dom gå mellan 9-15. När jag börjar jobba vill säga. Jag är lång ledig var 3dje vecka tror jag.

    Att de kan vara så olika!

    SvaraRadera