lördag 19 mars 2011

Så j***a seriöst!!

3 anledningar till att det nästan kändes väl seriöst att springa igår:

* det var fredag och nästan dags att börja förbereda fredagsmyset! Vi skulle visserligen in till grannen på mat vid sju men sak samma.

* tiden. Jag hade nog egentligen inte tid. Kom hem från en kompis kl 17, bytte snabbt om och sprang ut. Hem och duscha, klä sig och in till grannen (15 min sena).

* snön! Det hade kommit 25 cm nysnö natten innan så min vanliga runda skulle inte funka. Skulle bara kunna springa i samhället på gångbanorna och det var fortfarande ljust ute.

Men jag sprang! Och det visade sig att den vägen jag sprang var inte 4 km utan 5,6 km och jag sprang hela utan att stanna på 37 min. Jag är bättre tränad än jag tror :-)

Vägde mig igår med (har inte bestämt om jag ska byta vägdag än eller inte) och då vägde jag 61,7 kg (-0,7). Jättenöjd med det resultatet! Håller det i sig till måndag så byter jag inte!

Idag ska det bli strålande sol så en promenad hade ju suttit som en smäck men vi får se vad som hinns med! Måste städa oxå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar