torsdag 24 mars 2011

Problem?

Gunnar och Kerstin tittar på "potti-pä" (postis-Pär). 2 min senare säger Gunnar "ta Kerstin, vill inte ha honom mer". Dags att lära sig skillnaden på han och hon snart!

Jag skulle egentligen skrivit igår när barnen sov men jag vet inte vad det är med Kerstin på kvällarna!! Gunnar lägger vi oftast vid 19 och han somnar nångång innan 20, sen är det dags för välling till Kerstin som hon somnar till. Jag går upp och lägger henne efter typ 10 min (i hennes säng), hon sover och jag går ner. Efter kanske 5 min så vaknar hon och skriker, jag springer upp, ger nappen och hon somnar om. Jag går ner men efter typ 5 min så upprepar sig samma mönster igen. Till slut ger jag upp, tar med henne ner, ger henne en flaska välling blandat med ersättning, går upp och så somnar vi båda i mammas säng (typ kl 21). Vore inte fel att få tillbaka lite egentid på kvällen!! Nåt förslag? Ska jag börja köra nån metod (vill jag det?). Läste igår om Anna Wahlgrens "sova hela natten - metod" men den bygger så mycket på att sova på magen vilket Kerstin inte gillar och att inte ha napp + en massa annat som jag inte är så förtjust i. Nåt tips?
Sen har vi varit vakna en sväng i några nätter med det är bara för att Kerstin har varit täppt i näsan så hon har inte velat ta nappen, men efter lite nässug och näsdroppar har hon somnat om igen så det hoppas jag bara att det inte blir rutin!

2 kommentarer:

  1. det kanske är en liten närhetsperiod bara?
    så hon tankar kärlek.närhet.kärlek.närhet? :)

    SvaraRadera
  2. Jag körde en mildare variant av 5 minuters metoden. Alexander ville helt plötsligt somna i famnen. Helt ok men till slut började han krångla även där och då fick jag nog.

    SvaraRadera