torsdag 3 mars 2011

Dessa sjukdomar!

Gunnar-snutten är sjuk igen. Han vaknade inatt och jag kände direkt att han va stekhet! Vi va vakna mellan 2-3.20 och när han äntligen somnade om var jag överlycklig. Tänkte att nu sover han nog länge. Tji fick jag för 05.20 tassade han in och väckte både mig och Kerstin! Jag har varit riktigt tjurig på morgonen, men 08.15 somnade Gunnar i soffan. Jag skyndade mig att söva Kerstin, la henne i dubbelsängen och gick ner för att hämta Gunnar. Tror ni inte att han vaknade på vägen upp?! Gissa om jag blev irri! Hade sett fram emot att sova ett par timmar. Som tur är så var Gunnar nöjd med att bara sitta i sängen och kolla "macka packa" medans jag och Kerstin vilade. När jag vaknade 09.15 av att Kerstin var vaken så hade Gunnar somnat ;-) snacka om att arbeta i skift!! Det kändes som om jag hade sovit i 5 min men filmen hade varit igång i ca 40 min och en blöt fläck på kudden sa mig nåt annat ;-)
Gunnar vaknade nyss (10.30) och nu kollar vi på lejonkungen! Än så länge är han nöjd med att bara vila och titta på tv. 39 graders feber hade han imorse (med Alvedon i kroppen).
Feber går tydligen nu! Det var bara 5 barn på Gunnars avdelning igår, resten var hemma sjuka i antingen feber eller magsjuka!!
Idag skulle Gunnar haft kalas på dagis men vi får vänta till nästa vecka kanske ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar