torsdag 19 maj 2011

Stupar

Nu ska jag stupa i säng men först vill jag bara skriva att IDAG sprang jag min första mil!!!!!! :-) när jag tänker på det blir jag otroligt stolt! Är nöjd med tiden och får ev sätta ett högre mål till tjejmilen i sept. Förra målet var att springa milen under 60 min. Idag sprang vi på 64 så det finns nog en del att göra på den tiden!! :-)
Det blev lite spontant hela grejen eftersom vi hade pratat om att springa lite längre idag och jag hade sett ut en runda som jag trodde var iaf 8 km. Det visade sig att den var typ 7 så vi började springa lite extra rundor. När vi kommer uppför sista backen och jag ser "målet" så har jag förlikat mig med tanken att det bara kommer att bli 9,5 km typ men det har inte Jonas, mitt i backen då det är som jobbigast säger han "vi springer lite till" jag säger bestämt "nej Jonas!!" han kontrar med "jo kom igen nu, vi kommer sova bättre inatt om vi tar milen". Jag tänker fan och biter ihop. Det känns faktiskt bättre att vi fullföljde!
Totalt blev det alltså 10,15 km på 1.04.34, tempo 6,22!

Nu natti

Skickat från min iPhone

3 kommentarer: