onsdag 1 september 2010

Update

Idag är Kerstin 1 vecka gammal =) Sen vi kom hem har allt gått jättebra och jag glömde skriva att vi blev utskrivna från BB i måndags. I lördags när vi var där första gången vägde hon fortfarande för lite men i måndags var hon uppe i sin födselvikt igen så det var inga problem att bli utskriven. Igår hände en annan stor sak med, naveln lossnade helt! Amningen har kommit igång rejält och vi behöver inte längre nån ersättning. Har till och med för mycket just nu så jag måste pumpa ur nån gång om dagen.
Trötta är vi oxå. Inte Gunnar och Kerstin kanske men jag och Oskar. Inatt vaknade Kerstin 3 gånger så det kändes lite jobbigt. Gunnar vaknade oxå och var med uppe en sväng när jag ammade. Oskar den stackaren kan inte heller sova för jag snarkar tydligen. Skäms att skriva det men har tydligen gjort det i flera veckor nu och vaknar flera gånger varje natt av att Oskar sparkar till mig eller ruskar mig. Så antingen får jag åka in och köpa "snarkplåster" eller sova på soffan ;-)
Gunnar är tillbaka på dagis. Jag lämnade honom idag för han fick ett känsloutbrott när Oskar lämnade honom igår. Det funkar helt enkelt inte!
Nu ska jag se om det inte är dags för Kerstin att vakna, 5 timmar sedan hon åt nu (varför gick det inte så lång tid emellan inatt??)

1 kommentar: