tisdag 14 september 2010

Somewhere over the rainbow...

Dags för ett litet inlägg nu tyckte jag ;-) Oskars jobbdebut efter att Kerstin kom har skjutits upp eftersom han är lite krasslig. Detta innebär ju dessvärre inte avlastning med barnen, snarare tvärtom! Så en väldig trötthet finns just nu inom mig. Att vänja sig vid livet som tvåbarnsmamma kommer nog att ta ett litet tag. Just nu är det även så att när Gunnar sover så är Kerstin vaken och tvärtom. Igår natt sov K hela natten men då var G vaken i 2 timmar istället *pust och stånk*. Man får försöka hålla sig lite sysselsatt för att förtränga tröttheten och hoppas att det snart blir bättre tider! Igår va vi hemma hos Daniélas. Första gången iväg själv med båda barnen och det gick super. På eftermiddagen kom även Pernilla med sina 2 och barnen sprang runt och busade och hade skoj. Det va riktigt skönt att komma ut från huset och få vara lite social =) Idag ska vi till BVC. Både K & G ska vägas och mätas. Det känns som om Gunnar har vuxit en hel del under sommaren och just nu är han inne i en bra period med maten! Kerstin vägde jag på våran paket-våg här hemma igår och då vägde hon över 3300g. Så hon har ökat 300 g på en vecka =) Tror att jag har grädde i tuttarna ;-) Inatt matade jag dock till med lite ersättning eftersom hon inte var nöjd efter att hon hade ammats på båda brösten (vanligtvis räcker det med det ena) och mjölken var verkligen slut. Efter 20 ml ersättning somnade hon gott! Så glad att hon tar flaska också!! Ev kan det bli en sväng till Daniéla även idag om jag känner för det. Vi får se vad som orkas med.

1 kommentar:

  1. Skönt att hon ökar i vikt. angående sömn: Tycker det är apjobbigt att inte få sova men Felicia fyller 2år i November & tänk hur fort den tiden gått. Det är min mantra på nätterna :)

    SvaraRadera