fredag 24 september 2010

Tinky-Winky, Dipsy, La-La& Poe

lalala.. Man blir ju inte piggare av att kolla på Teletubbies på morgonen vill jag lova! Vilken natt det har varit, my lord!! Utan att dra alla tråkiga detaljer om vem som har varit vaken när och hur länge så har jag sovit mellan 22-24 och sen 02-05. Sen dess har jag varit vaken och försökt söva Kerstin och när hon väl somnade vem vaknade då?? Åh vad det känns underbart just nu (obs ironi). För att se saker från den ljusa sidan så är det väl underbart att det äntligen är fredag!! Oskar jobbar bara halva dagen, fredagsmys väntar ikväll och imorgon ska jag få sova =) Oskar får sin sovmorgon på söndag denna veckan eftersom han säkerligen kommar att intaga lite alkohol när vi firar mor & far imorgon. Vi ska fördriva lite tid genom att åka till öppna förskolan idag på förmiddagen. Det ska bli skoj! Sen ska jag göra allt i min makt för att få barnen att sova samtidigt så att jag oxå kan lägga mig en stund, vore underbart men knappast troligt! Hoppas att ni där ute får mer sömn än jag just nu! Och alla ni som inte ännu har barn passa på att soooova och uppskatta det. Ta även vara på tiden för dom två sakerna kommer ni inte att ha på flera år sen (visst blir ni sugna på att föröka er nu ;-) )

3 kommentarer:

  1. Vi ska ju ha en liten kotte i april. Plötsligt börjar jag uppskatta att jag både är ledig och att den inte har kommit än :-) Det blir till att sova ut i ett halvår innan pärsen börjar!
    /Annie (oskars kusse)

    SvaraRadera
  2. Jag har äntligen lärt mig att sova med Alexander på magen så det blir lite mera sömn men inte mycket. Tackar gudarna att sambon kan ta Felicia på nätterna. Hoppas han kan göra det i fortsättningen oxå även om han jobbar. Har nog inte fått sova en hel natt sedan felicia kom så nästan 2 år sedan!

    SvaraRadera
  3. jag vet exakt vad du menar!!!
    min barnmorska tjatar varje gång om hur viktigt det är att jag ska sova minst en timme om dagen, men hur???
    det är inte lätt att få två barn att sova samtidigt!!
    men för eller senare går det ju över och då får vi sooooova!

    mirja

    SvaraRadera