lördag 18 september 2010

Min födelsedag!

OMG min födelsedag igår va allt annat än lyckad. Pust och stånk säger jag bara. Förmiddagen var ändå ok trots att det tog nästan 2 timmar att komma iväg till öppna förskolan med barnen. Jag va tvungen att duscha, amma, klä på 2 barn, packa och byta vagn i bilen. Allt tar sååå mycket mer tid än man räknar med, det kommer nog ta lite tid att vänja sig! När vi väl kom till öppna förskolan gick det jättebra. Gunnar lekte duktigt och satt ner hela sångstunden och tittade och skrattade. I vanliga fall brukar han tröttna efter ett tag och gå iväg och leka, men inte igår inte! Sen va bara problemet att få med honom därifrån, det tog sin lilla tid, men jag lockade med en åktur i vagnen så han kom till slut. Barnen sov gott i vagnen och jag gick en sväng på stan och mötte sedan upp Oskar för en liten lunch på stan. Sen började det... Gunnar började klaga på att han hade ont i halsen och ont i magen och var ledsen. På vägen hem grät han hela tiden efter pappa (som hade tagit sin bil hem). Väl hemma sen var han bara ledsen hela tiden och Oskar fick mer eller mindre bara gå runt och bära honom i 2 timmar (mamma fick inte röra!). Vi förstod genast att problemet var magen och ev förstoppning eftersom våran kille är lite rädd för att bajsa och det nu var längesen nåt hade kommit i blöjan. Efter att vi hade gett honom lite resulax och han hade bajsat så blev det dock lite bättre, men han hade ett utbrott till innan det blev bra och han blev sig själv igen och ville leka och busa. Då va klockan nästan 6 och hela eftermiddagen hade sprungit förbi. Strax efter sju så somnade han helt slut stackaren och sov heeeela natten! Vi lagade lite tacos och låg helt utmattade i soffan. Jag hade huvudvärk och gick och la mig strax efter 22. Vilket otroligt spännande liv man lever just nu. Ändå skulle jag inte byta det mot nåt annat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar