tisdag 14 februari 2012

Valentine's tydligen

Kan inte säga att vi firar så aktivt (tyvärr!). Detta året har vi däremot en god anledning. Så statusen på familjen är följande:
-Kerstin: fortfarande hosta och är snorig men båda sorter är lösa så en klar bättring :-)
- Gunnar har varit mer el mindre feberfri idag men hostan är 100 ggr värre :-( ikväll "lurade" vi i honom hostmedicin och nu sover han gott iaf!
- Oskar oförändrat! Bihålorna värker, han har feber, huvudvärk och är man! Det säger väl allt ;-)
- Jag har inte behövt ta Ipren alls idag så jag är definitivt på bättringsvägen däremot en hel del hosta kvar och täppt i bröstet så ibland har jag svårt att ta djupa andetag. Halsen skaver vilket antagligen beror på att jag har hostat den skavig...

Vi fick lite besök och avlastning med barnen på eftermiddagen. Det var mamma som tittade förbi och även om jag var med och lekte lite så var det skönt att få lite sällskap och att slippa krypa runt på golvet!
Vi åt lite glass eller ja ganska mycket men det får man när man är sjuk :-)

2 kommentarer:

  1. Usch... hoppas ni friskar på er snaaaart!! :) Funderade på gympan imon... jag kan (får!) inte hålla den mer... har för mkt foglossning... men jag kanske kommer iaf! Kan du ta den eller ska jag säga till Carina? Jag har redan förvarnat henne! Vi hörs vännen!! kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Skönt med avlastning!

    Får man fråga var ni bor? Får ingen uppfattning! :)

    SvaraRadera