onsdag 9 februari 2011

Tråkig & trött

Önskar att jag hade orken för ett roligt inlägg här men det får bli en snabbuppdatering med att det typ inte har hänt så mycket. Höjdpunkten var igår då jag, Gunnar, Sophie & Aston åkte till badhuset i U-hamn och den nya badavdelningen dom har gjort där för småttingarna! Det va verkligen super. Kul att träffa Sophie & Aston me, sååå längesen nu och så fick jag ju se hennes fina mage med =) En mycket lyckad eftermiddag!! Annars som sagt händer det inte mycket. Kerstin har varit lite gnällig och vill inte ligga själv på golvet nån längre stund så jag får inget gjort känns det som. Hon vänder sig inte bara på dagarna nu utan även nattetid. På morgonen vaknar jag ofta av att hon har vänt sig och ligger och sussar gott på mage. Lite synd eftersom det alltid har funkat att ligga på rygg... menmen, vill inte bråka med henne så länge hon sover så..! Magen är bättre nu och hon äter mat och gröt som vanligt (nästan fulla mål). Väntar bara på att tänderna ska komma igenom så blir hon kanske en nöjdare tjej igen! Gunnar har börjat testa om han får som han vill genom att gråta. Det funkar bättre på pappa än på mamma kan vi säga ;-) Men han är duktig med.. Mycket sällsynt med olyckor nu när han är utan blöja och även nr 2 görs på pottan =) Fast han vill vara själv "GÅ UT!!!" ropar han om man råkar komma in för tidigt eller "TYST" om man frågar hur det går.. Haha, han har sin pappas temperament iaf (eller mammas kanske ;-) ) Jag avbryter mitt svammel här och drar mitt trötta arsle i säng!!

1 kommentar: