tisdag 22 februari 2011

Ingen bra dag

Igår va ingen bra dag :-( den började bra med besök på öppna förskolan i hökerum med efterföljande promenad.
När vi kom hem hittade vi däremot åter en sjuk pappa. Börjar bli rejält trött på detta nu! Självklart kan ju inte O hjälpa att han är sjuk så jag kan inte sura på honom ;-) men jag blir så frustrerad av att vara hemma och känna att jag inte hinner städa, tvätta & plocka. Att inte få ett handtag med barnen, sovmorgon el möjlighet att komma iväg och träna. Egoistisk - jag vet! Och jag har jättedåligt samvete för att jag känner så!!
Som grädde på moset var Kerstin jättekrånglig och vägrade ligga själv på golvet i mer än 30 sek. Hon somnade i mitt knä vid åtta men vaknade när jag försökte lägga ifrån mig henne. Vid nio gav jag upp gårdagen och gick och la mig. Kerstin fick sova hos mig för jag ville bara sova, inte krångla mer!
Hoppas denna dagen blir bättre. Ska försöka hålla humöret uppe iaf :-)

1 kommentar:

  1. Känner igen mig. L har tendensen att bli små sjuk nästan varje helg! Jag vill oxå ha egen tid men inget att göra men visst att man svär innombords :)

    SvaraRadera