måndag 24 januari 2011

Is i magen...

Måndag = vägdag. Blev dock lite besviken denna veckan. Vågen visade 0,5 kg minus imorses och det är vanligtvis ett bra resultat men jag tjuvvägde mig i fredags typ och då hade jag gått ner 1 kg så det var ju det jag hade hoppats på. Hade jag däremot väntat till innan lunch så hade jag haft ett minus på 0,8 kg och det hade ju varit lite roligare att rapportera till VK. Har varit på promenad i sammanlagt 1 h och 25 min idag så det känns bra. Men nu ska jag sluta tjuvväga mig!! Bara måndagar som gäller!!
Jag är med i en medlemstävling på VK. Biggest looser typ. Det är typ 70 st med och man tävlar om vem som går ner mest i %. Vinner ju inget men det sporrar att jobba på. Man kan även få bonus-poäng om man klarar veckans utmaning och denna veckan var det 2 utmaningar så man kunde få 2 poäng och det kommer jag att få. Utmaning 1 var att motionera 4 pass * 200 mk och att totalt komma över 1500 mk. Så nöjd att jag klarade det :-) nästa vecka blir det dock svårare eftersom ALLA i utmaningen ska sammanlagt komma upp i 120 000 mk!! Om alla klarar det kan man även få poäng om man själv har kommit upp i 1800 mk och det är nog lite mycket för att jag ska hinna med. Hoppas ni fattade nåt av detta jag skrev. För att förtydliga igen så är mk motionskalorier dvs det man förbränner när man gör nåt. Tex så förbränner jag 187 mk om jag går en promenad i 1 h i rask takt. Fråga gärna om ni undrar...

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. hahahaaa... dom där 187 mk, kan du glömma om du promenixar med mej!!!! Min kropp håller inte för snabba promenader just nu, så du får allt njuta av naturen & massa tjat om du slår följe med mej;0)..... men tanken är att jag ska få tummen ur snart & börja träna...... Måste bara vänta & se om gubben får byta jobb, så det blir normala tider i hemmet när han kommer hem om kvällarna.....
    KRAM/grannen nedanför

    SvaraRadera