tisdag 5 april 2011

Ingen sömn

Igår när vi var hemma kom vi fram till några saker. Gunnar verkade pigg så vi hoppade över sovstunden. Detta resulterade i en förhållandevis glad kille som VILLE gå och lägga sig kl 19. Så idag när vi kom till dagis bad jag dom att inte lägga honom, om han inte var helt slut vill säga! Det var han inte för när jag hämtade honom kl 13.30 så lekte han för fullt :-) jag hämtade honom med vagnen och det gick bra det med. Han somnade 5 min innan vi hann hem tyvärr men jag kunde väcka honom och utan jättemånga sura miner så höll han sig vaken. Även idag i säng kl 19 :-)
Självklart ska han få sova om han behöver det och om vi tex åker bil en längre sväng kommer det nog vara svårt att hålla honom vaken! Känns som att han har blivit så stor på en gång. Snart ska vi nog ta bort nappen med men vi vill inte göra allt på en gång!

1 kommentar:

  1. Här har en liten kille oxå blivit stor!! För bara nån dagsen, slutade Emil med fm-vila, smidigt nu när det var dagisdax! Visserligen somnar han direkt efter lunch, typ halv 1, men vad gör det?? Han vaknar runt kl 2 & då hinner vi både pyssla & fixa med hemmet & leka ute..... Grejt!
    & nu ser jag framemot att spana in eran övervån snart ;0).....

    KRAAAM

    SvaraRadera