tisdag 4 maj 2010

Tid!

När jag var gravid med Gunnar började jag skriva en treårsdagbok (som jag aldrig skrev färdigt). Jag satt och läste i den igår och började verkligen att tänka på hur mycket tid man hade innan man skaffade barn. Vissa dagar kunde man ligga en hel dag i soffan och bara kolla på TV om man ville det eller spela sims. Man skulle verkligen uppskattat det mer det förstår jag nu. Nu ska man vara glad om man har nån timme över varje dag då man kan göra vad man vill och oftast har man så mycket man borde göra så man inte ens kan njuta av sin timme. Snart kommer man ha ännu mindre tid, med 2 barn. Ändå tror jag att jag faktiskt mår bättre nu än jag gjorde då, att jag har mer energi. Även om jag sover mindre och knappt har tid att vila. Då sov man nog FÖR mycket så man orkade ingenting för det. Någon dag om MÅNGA år när barnen börjar bli stora kommer man nog att få tillbaka tiden, då hoppas jag att jag ska uppskatta den mer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar