söndag 16 maj 2010

Söndag

Sista dagen på ledigheten och idag MÅSTE jag städa! Oskar och Gunnar ska åka och hyra släpkärra och åka till byggmax för att köpa virke till staketet. Så jag ska få lite tid för mig själv och det ska bli skönt =) Det är som sagt inte lätt att få något vettigt gjort när han är hemma, Gunnar. I helgen har han varit så grinig me. Hoppas att han är snäll pojke idag! Nu sitter jag med en STOR kopp thé och försöker bygga upp lite motivation och ork. Var inne på forumet i familjeliv innan och där finns en tråd som heter "städa-tråden". Det gör städandet lite roligare. Man skriver en lista på vad man ska göra under dagen och sen bockar man av allteftersom, då känner man sig riktigt duktig! (och andra får oxå se vad duktigt du är). Dags att äta frukost, ta på Gunnar och skicka iväg dom och sen ska jag bara slappa.. nej jag menar ju städa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar