söndag 24 oktober 2010

Söndag morgon

Jag och Gunnar sitter vid TV och kollar på Emil i Lönnerberga, Oskar och Kerstin sover. En liten update kommer här. Gunnar börjar friskna till, ingen feber längre men lite hosta har han kvar. Han är pigg och full i bus som vanligt. Munnen går i ett, även när han sover kan man höra honom ligga och snacka för sig själv :-) Kerstin håller igång. Det va ju lite bättre natten mellan tors och fre sen har hon krånglat lite igen. I fredags natt var hon vaken till 4(!!!) och inatt till 2. Som tur är har ju Oskar varit hemma så igår fick jag iallafall sovmorgon. Inatt var hon åtminstonde glad och mest bara vaken. Hon hade en skrik-attack igår vid 12-tiden då jag fick gå och vyssja henne, men sen var hon ändå lugn även om hon låg och vred på sig emellanåt så märker man att hon inte har lika ont längre när det kör i magen, så dropparna har iallafall tagit bort det värsta! Imorgon är det vägning på viktklubb och jag smygvägde mig lite igår. Det ser bra ut så det verkar vara värt slitet denna veckan. Eller ja slit och slit, men det har varit jobbigt för jag har varit så hungrig och sugen på mat och godis hela tiden, men när man räknar kalorier så är det plötsligt inte värt det. Det har varit dåligt med träningen dock. Idag tänkte jag dock hoppa upp på crosstrainern när Gunnar sover. Annars är det lugnt. Nästa vecka måste jag aktivera mig lite känner jag. Förra veckan var jag bara inne med Gunnar hela tiden så jag börjar bli trött på det!! Har inga planer än så länge så om nån är sugen på att ses lite är det bara att höra av sig!

1 kommentar:

  1. Det är svårt det där med sugen efter mat/godis när man soover så lite. Kroppen skriker ju efter energi när man inte får sova.

    Jag är stenhård när det gäller maten medan motionen får bli lidande om jag sovit dåligt.

    Vad skönt att dropparna har tagit bort det värsta.

    SvaraRadera