fredag 22 oktober 2010

Chock efter chock..!

Chock nr 1:
Tittar ut genom fönstret igår innan jag skulle gå och lägga mig. Nåt känns konstigt. Tittar lite till. Men vänta nu, vart har äppelträdet tgit vägen? Snacka om repris från -95 (var det va?). Som tur var skulle det äppelträdet ändå ryka snart och om jag känner Oskar rätt dröjer det inte länge innan vi har eldat upp allt i kaminen ;-) Too bad älgarna, nu får ni gå nån annanstans!!
Chock nr 2:
Det var VITT ute imorse! Att det snöade och blåste som crazy igår det visste jag och jag har hört det halva natten, men trodde aldrig att det faktiskt skulle ligga kvar. Ännu mer chockad var Gunnar, men glad med för det första han sa va "springa ut!". Fast det får nog vänta till i eftermiddag åtminstonde. Är han bara rätt påklädd kan väl inte lite luft vara skadligt!?
Chock nr 3:
Kerstin var lugn inatt..! Jag fattade ingenting! Hon skrek lite när Oskar precis hade gått och lagt sig, typ vid 23. Sen låg hon i mitt knä och sög på nappen och vred på sig lite då och då. Jag provade att gå upp och lägga henne men då vaknade hon. Gav henne lite mera mat för det va typ 4 timmar sen sist och sen... INGENTING!!! Hon somnade. Jag tänkte att hon vaknar snart och sätter igång och eftersom det verkar bli senare och senare så räkna inte med nån sömn inatt! Strax efter tolv tittade jag på klockan sista gången, sen vaknade jag i soffan vid två och då gick jag upp och la henne i spjälsängen och mig själv i sängen. Ljuvligt!! Visserligen vaknade hon 05.30 och Gunnar 06.30 så det blev inte så mycket sömn, men nu finns det kanske lite hopp för framtiden =)
Hihi, hade nån mer chock på lager men måste ha blivit så chockad att jag glömde den lika fort ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar