torsdag 28 oktober 2010

Manny, vaccinering och sömn

Nu har vi precis kommit hem efter att ha hämtat Gunnar på dagis, men han va lite trött idag så nu ligger han och vilar i soffan och kollar på "Manny". Vi ska till Borås i eftermiddag för Gunnar ska få årets influensavaccin och så måste vi kolla blodtrycket för jag höjde hans hjärtmedicin i veckan. Annars idag har det inte hänt nåt intressant idag. Efter att ha sovit mellan 02.30-06.30 så tog jag mig ändå ut på en promenad imorses. Först till dagis och lämna av Gunnar och sen en runda med mamma och stavarna. När jag kom hem slängde jag av mig kläderna, sprang upp till sängen med Kerstin och bad till gudarna att hon skulle sova lite till så att jag oxå kunde sova. 2 timmar senare vaknade jag, lovely!! Sen en snabb lunch och hämta Gunnar igen. Lite jobbigt känns det att man har sovit bort tid då man kunde gjort nåt, men jag får ignorera sånna tankar för jag måste inse att jag behöver mer än 4 timmars sömn om jag ska orka på nätterna. Inatt var jag nära att somna när jag gick med Kerstin till och med!! Dropparna verkar funka till viss del. Hon vrålskriker inte längre, men hon ligger och vrider och vänder på sig och kommer inte till ro riktigt, sen somnar hon i kanske 5 min, vaknar och skriker lite och sen börjar det om igen. Gunnar sover gott nu iallafall och har inte vaknat nåt direkt denna vecka - det gillar vi =) Jag måste gå och piffa upp mig lite snart, så jag känner mig lite piggare. Har nog inte sminkat mig på hela veckan tror jag...

2 kommentarer:

  1. Vet du va! jag tycker du är värsta super-mom! hurtlig som är ute o går o så! de är fan inte dåligt assååå! kram

    SvaraRadera
  2. Vad har ni för flaska? kanske det kan hjälpa?
    jag höll oxå på att somna i går eftermiddag när jag gick med Alexander å väldigt nära att jag trillade pga att ögonen gick i kors.

    SvaraRadera