tisdag 19 oktober 2010

Amatör!!

Var på BVC med Kerstin imorse för läkarbesök. Dom rekommenderade (precis som ni oxå har pratat om) minform-droppar som vi ska prova nu. Hoppas att det hjälper snuttan lite grann =)
Läkaren hade med sig en läkarstudent som jag trodde jag skulle strypa emellanåt. Det värsta var när jag bad om lite tips för Gunnar med hans mage och att han inte vill bajsa osv. Då frågar hon "har ni provat med katrinplommon?". Jag menar vad i hela världen tror hon att vi har hållt på med i snart 2 år? Det vet väl varenda människa att det är det första man provar. Som tur är så var Kerstin (BVC-tanten) snabb med att förklara att vi minsann hade provat ALLT (hon kände nog på sig att jag skulle explodera annars ;). En annan sak var när Kerstin (bebis) låg och tittade på en clown på hennes vänstersida och låg och studerade den riktigt noga. Då sa hon "när min son bara låg och tittade så då la jag en kudde under kinden och då löste sig problemet". Problemet tänkte jag? Då menade hon på att Kerstin bara kunde titta på ena sidan. Ehhh? PUCKO!!! Sen nämnde hon katrinplommon en gång till och jag slutade lyssna på idioten!!!
Iallafall så fick Gunnar utskrivet "movicol" för magen. Nu ska vi bara se till att få i honom det och se om det kan fungera. Det ingen verkar fatta är att han inte är så hård i magen längre utan att det är mentalt. Förhoppningsvis kanske han blir lite lös i magen av detta iallafall så att han inte kan hålla emot längre och märker att det inte är någon fara!
Nu ska vi se om Gunnar vill sova lite idag för igår höll han sig vaken hela dagen!! Inatt har han ju däremot varit uppe nån timme med 40 graders feber och krupp-hosta. Så han behöver nog sova lite. Jag med visserligen, men Kerstin vaknar nog när som helst och ska vara vaken istället. Mina barn arbetar nämligen i skift ;-)

3 kommentarer:

  1. urs vad jobbigt. Vad är det för idiot. skrämmande att den personen ska bli läkare en dag.
    har någon tippsat om semperdroppar (eller vad det nu heter) ? jag har inte testat det men fått det rekomenderat.

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha jag såg dig framför mig ;) fy va jobbigt!! Hoppas d ordnar sig med Kerstin, Aston fick åxå semper droppar när han va bebis och d hjälpte lite mot hans krångliga mage ijalla fall.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jisses, man blir ju mörkrädd när man möter vissa elever/studenter!! Jag har blivit tipsad om Kerstin(bvc-tant), att hon ska vara kanonbra! Men jag väljer att vara kvar på Bvc i Borås, där är man ju igenkänd nu:0).....
    Skillnaden på MiniFom droppar & sempers magdroppar, är att MiniFom, slår sönder gasbubblorna i magen, som orskar knipet (enkelt förklarat), Semper, stabiliserar bakterierbalansen i magen, & kan på så sätt hindra knipet. Men enl Bvc ska man testa MiniFom först.....
    Om inte Movicol funkar till lilla magen, så testa lactulos (om ni inte redan gjort det).... det är inget farligt, & jag tror det finns receptfritt.. Oxå lösande, så grabben kanske får bort den onda cirklen... annars kan ni ju prova katrinplommon ;0) hihi.....
    Hoppas du inte tar illa upp av alla mina förslag... snart behöver du bara springa några hus längre ner, för att få råd.. hehe..
    Kram/kia

    SvaraRadera