tisdag 12 oktober 2010

Lugn vecka!

Förra veckan var lite väl stressig och uppbokad så denna veckan har jag försökt tänka på att spendera lite mer tid hemma och eftersom Oskar har varit hemma i några dagar så har det varit riktigt lugnt och skönt. Sovit gott, fått lite hjälp med att underhålla Gunnar och det har blivit en del gjort här hemma =) Kerstin fortsätter att utvecklas. Hon ler (och skrattar till och med) allt som oftast. Gunnar är mest spännande enligt lilla damen, även om han kan vara lite hårdhänt ibland, så ser man att hon tycker om storebror =) Idag va det ta mig tusan nära att hon vände på sig från mage till rygg. Hon låg och balanserade länge innan hon till slut la sig på mage igen. Hon blir mer och mer duktig på att ligga lite själv i babygymmet och ibland får hon även armen att röra sig som hon vill och lyckas pricka "spöket laban". Ikväll verkar hon (som vanligt) lagom sugen på att somna för natten. Fast så länge hon är nöjd och glad så får hon gärna vara vaken! Just nu kör vi på prov bara ersättning. Det verkar vara nåt i modersmjölken som gör att lilla Kerstin får ont i magen. Innan skrek hon hela kvällarna (och ofta under dagen) och ville aldrig komma riktigt till ro. Nu har vi märkt en stor förändring och hon är mycket mera glad och nöjd med tillvaron. Än så länge så pumpar jag så får vi se hur vi ska göra i framtiden! Det är mysigt att amma och egentligen vill jag inte sluta helt än, men en skrikig bebis är inget kul heller! Nu är det även ny vecka och nya tag med grav-kilona. Har inte satt igång 100% än men ev går jag med i viktklubb nästa vecka. Har även lånad en crosstrainer som jag ska börja träna lite på och så ska jag få låna "Zumba" av Daniéla så jag kommer nästan att ha ett litet mini-gym här hemma!! Nu börjar Kerstin klaga lite och vill ha uppmärksamhet, dags att sova tycker jag.. Vi får väl se ;-)

1 kommentar:

  1. Nej en skrikig bebis vill man ju inte ha. Låter som om ni har det mysigt ialf.

    vad skoj med en crosstrainer. skulle oxå vela ha en. jag ska själv köra pilatsen så fort jag känner att kroppen är ok. Känner av lite i höfterna fortfarande men prommisar försöker jag med varje dag.

    SvaraRadera