lördag 19 juni 2010

Just married =)

Jaha och så va man då Fru Johansson :) Låter helt galet! Vuxet! Frugan.. jaja det är väl bara att vänja sig! Igår var iallafall en underbar dag! Detta hade ju hållits hemligt för ALLA och det är fantastiskt kul nu efteråt att vi lyckades! Vi hade inte planerat det speciellt länge, men tillräckligt för att göra det så speciellt som vi ville ha det. Jag har verkligen varit ett känslomässigt vrak i flera dagar så det va tur att det inte va ett stort bröllop att planera, bridezilla skulle inte ens vara i närheten av att beskriva mig då ;-) När jag satt hos frisören igår släppte allt! Då kunde jag slappna av och börja njuta. Sen fotograferades vi och innan rådhuset tog vi en picnic ute. Allt detta skedde i U-hamn innann vi begav oss mot Varberg och Köpenhamn. Ceremonin var kort men jättefin och jag började självklart gråta! Vigselförättaren Birgitta Molander va supergullig och läste vackra dikter som gjorde allt mer personligt! Vittnen var 2 st damer från kommunen och en av dom hjälpte oss med fotografierna . Mot Varberg och tåget sen blev det stressigt. Jättemycket trafik omvandlade våran lunch på nåt fint ställe i Varberg till en Mcdrive med cheeseburgare. För mig gjorde det ingenting, all min nervositet hade börjat släppa och jag kunde knappt äta alls! Vi kom fram 5 min innan tåget skulle åka, men då kom nästa missöde. I Falkenberg fick vi vänta i 30 min för att nån iddi-lastbil hade kört på en järnvägsviadukt i Halmstad. Dom började prata om ersättningsbussar innan vi slutligen fick klarttecken att åka. Tåget skulle vara ett direkttåg men när vi kom till malmö fick vi kliva av och invänta ett annat tåg som skulle ta oss över vattnet. 25 min senare kom detta och när vi väl var frame i Köpenhamn var vi en timme sena! Byebye till vårat resturangbesök även nu. Vrålhungriga gick vi till hotellet och checkade in och gav oss senare iväg på jakt efter mat - snabbt! Efter ännu en burgare (dock en mycket god sådan på "Chili") kom vi äntligen upp på rummet och kunde slappna av!

2 kommentarer:

  1. Ett jättegrattis till er... Hoppas att det blev den underbara dagen ni önskade er.

    MVH Jenny Nord

    SvaraRadera
  2. Ah massa grattis fia!!

    SvaraRadera