lördag 12 juni 2010

Första natten - Check!

Det är inte ofta, men det händer att jag och Gunnar får sova själva.. I helgen är ju Oskar i Stockholm och jag och Gunnar klarar oss ganska bra, tills det är dags för mig att sova. Jag HATAR att sova själv. Nu har jag ju Gunnar, men han är inte mycket att hålla i när det blåser om vi säger så ;-) Jag somnar med TV på timer, tänt i hela huset och med nerverna på helspänn. Som tur är brukar jag inte ha problem med att somna men inatt så vaknade jag nån gång av nåt konstigt ljud och var jätte kissignödig, men jag vågade inte gå upp och somnade som tur va om fort. Tror det va blåsten, för det blåser rejält ute. När jag va yngre (vill inte säga ung, då låter jag så gammal) typ 16 och sov hemma själv så sov jag alltid i soffan (vågade inte gå ner till mitt rum i källaren) med TV på och en stor köttkniv brevid mig. Så lite bättre har det blivit med åren. Nu funderar jag på om man kanske skulle gå och köpa en skylt till dörren. Med en läskig hund på, det borde skrämma bort ev inbrottstjuvar, våldtäktsmän och övrigt pack. Spöken bryr sig nog dessvärre inte... Men en natt av två är avklarade och det gick ju ganska bra trots allt!

1 kommentar:

  1. Haha, jag är preeeecis likadan och vi bor ändå mitt i stan i lägenhet. Igår kollade jag alla garderober och under sängen flera ggr innan jag till slut gick och la mig med fullt tänt i hela lägenheten. En natt avklarad nu och tyvärr två kvar =(
    Hoppas du står ut tills imorn!

    SvaraRadera