måndag 18 juni 2012

Drama på vårdcentralen

Min hals är 10 ggr sämre än sist jag hade halsfluss, jag kan knappt prata. Inte så det hörs iallafall! Var på vårdcentralen imorse på "drop in" mottagningen (annars skulle jag få vänta till kl 15 och det orkade jag inte). Då får man först träffa en sjuksköterska som bedömer om man behöver träffa en läkare. Jag hade tur, min sjuksköterska var samma som jag talade med i telefon och hon skickade mig direkt till en läkare som skickade mig till labbet för hals och blodprov. En "male nurse" fick jag ;-) han var utländsk och jag fick anstränga mig för att höra vad han sa men han var jättetrevlig! Iallafall här kommer dramat! Han konstaterade fort att det var halsfluss och skulle ta en blodprov. Ett riktigt, i armen. Jag hatar sånt. Det gick bra ändå, jag blundade och han pratade med mig. Det var över och jag pustade ut. Tills han vände sig om och insåg att han skulle ha ett rör till. Jäklar. Fick ta det i andra armen och själva sticket gick bra, jag blundade men när det var över började jag känna mig yr och illamående. Han tittade på mig och frågade hur det var egentligen. Sen blev allt svart och jag svimmade! Var halvt borta men kände hur han lyfte upp mig ur stolen och sprang iväg med mig, hörde andra patienter dra efter andan men kunde inte komma fram och vakna till. Sen blev jag lagd på golvet med benen upp i luften och kunde vakna till. Som tur är så är jag van vid att svimma men det är ändå läskigt. Den här gången tror jag det berodde på att jag inte hade kunnat äta på ett bra tag och han tog så mycket blod. Nåt slags blodtrycksfall. Stackars min male nurse fick dåligt samvete eftersom han stack mig två gånger och han har till och med ringt mig på eftermiddagen! Dels för ett annat ärende, men han ville även kolla så jag mådde bra!

Iallafall fick jag ett starkare pencillin, ska komma tillbaka om 10 dagar för nytt prov och stränga order från mamma att vila ;-)

2 kommentarer:

  1. Jäklar! Svimmar du så lätt? Tur att du var på rätt ställe! :)

    SvaraRadera
  2. Shit va läskigt!!! Brukar du svimma?

    Hur mår du idag??

    SvaraRadera