söndag 4 september 2011

Tjejmilen 2011

Tjejmilen gick överraskande bra måste jag säga! Vi kom lite sent efter att ha stått i toalettkön i typ 30 min så vi missade de två första startgrupperna =( Detta innebar även att man fick zickzacka sig fram förbi långsammare löpare och folk om gick(!!!!). Ska inte ens gå in på varför man startar i första startgruppen där det klart och tydligt står att man ska klara tjejmilen på under 60 min och springa hela vägen! Det var betydligt mindre än på vårruset men fortfarande irriterande! Iallafall kändes det hyffsat bra hela vägen och efter 7 km kände jag att jag kunde öka gradvis hela vägen. Hade jag sprungit banan innan hade jag säkert kunnat öka ytterligare men man är lite feg och rädd att ta ut sig tidigt om långa uppförsbackar hägrar längre fram. In i mål skulle jag nästan vilja säga att jag "kutade" och det är väl ännu ett bevis på att det fanns krafter kvar...! I mål sprang jag iallafall på 58.35 och är helt nöjd med den tiden! Inte super eftersom jag sprang nästan exakt på samma tid på FBG-loppet men kan inte vara missnöjd heller eftersom jag fuskat lite med träningen sen dess!

Här kommer lite bilder:

Goodiebags ;-)

Johannas hund Chester kontrollerar att skorna är korrekt knutna ;-)

Jag och Jenni + bara Jenni ;-) Jenni stod för dagens bedrift efter att ha sprungit och powerwalkat sig runt på 1.13.nånting. Mycket imponerande med tanke på att hon inte sprang hela, nästa år blir det tävling Jenni ;-)

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa att de gått bra!!! Super bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din otroligt fina tid på tjejmilen!!

    SvaraRadera