onsdag 20 juli 2011

Ny distans

Idag/ikväll slog jag nytt rekord! Lade på ytterligare en sväng på rundan jag sprang häromdagen och vips så blev den 1,1 mil :-) det gick bra med! Kände mig trött några ggr men återhämtade mig och kände vid flera tillfällen att "jag kan springa hur långt som helst". Riktigt skön känsla :-) det är nog eg bara huvudet som hindrar nu! Tänkte iaf öka på distansen ytterligare i slutet på veckan och försöka komma upp i 1,3-1,5 mil nånting, hade väl varit duktigt! Då får jag nog leva med att sänka tempot! Idag gick det i 5.56 tempo som snitt och det är jag absolut nöjd med :-) (allt under 6 är mycket väl godkänt).

Nu känns mina lår stela och hårda (trots stretch) så träningsvärken kommer säkert infinna sig imorgon! Men då är det vila :-) har en ny träningsstrategi. Så här typ:

Dag 1: morgonlöpning ca 7-8 km minst
Dag 2: kvällslöpning minst 1 mil
Dag 3: vila

Och sen börjar det om! Jag tror det kan bli bra! I nästa vecka blir det dock lite annorlunda eftersom jag ska ladda inför ett lopp!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar