fredag 17 december 2010

Äntligen fredag :)

Nu tror jag att jag har fått kläm på bloggandet från telefonen =) äntligen eller hur!? Fast nu har jag så mycket att skriva om så jag vet inte vart jag ska börja eller om jag ens kommer ihåg allt..
Vi börjar med lillan som snart är 4 mån. Hon väger ca 6 kg ( ska väga henne på tisdag) och är just nu väldigt nöjd med det mesta. Hon sover oftast mellan 22-06 på natten så det får man vara nöjd med :-) snart dags att börja med smakisar ( vad fort dom blir stora). Hon har lärt sig göra ljud och på "snackar" som bara den ibland!
Gunnar tjötar på som alltid, leker och busar och framförallt har han varit väldigt busig det sista.. Det är mycket slåss men han låter iallafall Kerstin vara för det mesta! Varje gång vi ska iväg nånstans och ska klä på oss så ska det jagas, bråkas och hotas.. Men han är duktig oxå såklart! Han kissar på pottan bara vi påminner honom och har till och med använt pottan på dagis flera gånger. Han är inne i en bra matperiod nu med och sover gott i sin säng varje natt! Nu har han även börjat somna själv. Innan låg vi i sängen med honom tills han säkert sov (kunde ta typ 1 timma) men nu läser vi saga, dricker "drikki", säger nattis och sen går jag ner. Oftast sover han inom 15 min :-)
Jag har ju köpt iphonen. Japp jag lyckades gå ner 7 kg innan jul så detta blev min julklapp :) nu tar jag en liten paus under julen, den är ju ändå bara en gång om året!!
I helgen ska det städas, pyntas, göra julmat, inhandla gran and so on..!

Måste gå!!

2 kommentarer:

  1. vad skönt att damen sover så pass mycket under natten. Vi har samma problem med påklädning här hemma. Funkar jätte bra med: "Då går mamma & Alexander själva till dagis & Felicia får stanna hemma" då kommer en glad tjeje springande & säger "Ja osså" :)

    SvaraRadera
  2. Åh herregud väger hon 6 kg tror min lilla kommer gå om henne i julhelgen då trots 3 månaders skillnad. Jag har fått en riktig liten gullig klump... Undrar bara hur hon ska få plats i dopklänningen om 2 månader?? Hoppas ni får en underbar julhelg! /

    SvaraRadera