måndag 9 februari 2009

Då tar vi det från början.

Ja vem e jag och hur ser just mitt liv ut? Får väl börja berätta där mitt nuvarande liv började..
Året va 2002, jag hade fyllt 18 några mån tidigare. Jag och Mia skulle göra ett skolarbete till engelskan, en film där vi lagade mat och självklart skulle allting va på engelska. Hon hade bjudit in Dalle och hans kompis Oskar som skulle komma och provsmaka. För att slappna av lite tog vi några cider innan och satt och pratade. Några cider blev allt fler och efter att vi även drack en flaska jordgubbschampagne började det spåra ur. Engelskan blir ju inte jättebra på fyllan, Mia skar sig när hon hackade lök och nånstans på vägen så försvann hennes tuggummi. Hur nu detta kunde va kvällen då Oskar blev intresserad av mig upphör aldrig att förvåna nån. Iallafall för att göra en låååång historia kort så va vi ihop några månader senare.
Vi spenderade all våran tid tillsammans och när jag hade tagit studenten flyttade jag in hos honom. Strax därefter skaffade vi oss en katt. Döpte henne till Doris, men har aldrig kallat henne för nåt annat än kissen. Hon finns med oss än idag, tyvärr fortfarande grymt bortskämd, högljudd och självisk ;)
Åren (som är över 6 just nu) har gått fort. Det har hänt en hel del, orkar knappast dra alla dom åren för er nu. Vi har varit lyckliga och kära hela tiden, det är iallafall ett som är säkert =)
För 2 år sen började vi prata om familj, barn, hus osv ja alla par kommer väl dit förr eller senare. Vi började båda bli sugna på att skaffa familj. Att det skulle gå rikitgt så fort hade vi kanske inte räknat med men glada blev vi. Och för nästan exakt ett år sedan föddes pojken som vi döpte till Gunnar!
Vi flyttade strax därefter in i mitt gamla barndomshem, förlovade oss och påbörjade det liv som vi lever nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar