tisdag 2 november 2010

Vikt, besök & feber - igen!

Kan börja med att berätta att Gunnar är sjuk, igen! Han fick feber igår kväll och det har han haft sen hela natten och nu på morgonen! Han är jättegosig och sitter i mitt knä och kramas vilket han inte gör så ofta annars så jag suger i mig allt jag kan! Han är inte sjuk eller förkyld i övrigt så jag undrar om det inte är en reaktion på vaccinet han fick i förra veckan!? Så jag tror/hoppas att det inte smittar. Hade ju besök av en liten bebis Nellie och hennes mamma Veronica igår. Vi har inte setts på... ja vad var det nu... typ 4 år! Vi fikade, gick på promenad och lunchade innan dom åkte hem. Ska ev åka och se hur dom har det i nästa vecka :-) Det var ju vägdag igår och resultaten var -0,7 kg. Lite besviken var jag men ett minus är ju alltid ett minus! Lite drygt bara för om jag hade väntat med att väga mig till idag hade vågen istället visat -1,1 kg!! Måndagar är ingen bra vägdag, får se hur jag gör nästa vecka! Kerstin har förresten (peppar,peppar) förbättrat sin nattsömn och jag är så glad. Koliken är som bortblåst och nu somnar hon vid 12, vaknar nångång runt 4, får lite mat och somnar om. Nu är kl 8 och hon sover fortfarande gott. Har även tränat henne lite så nu sover hon nästan alltid på rygg. Innan vägrade hon (det gjorde G oxå) så jag lät henne ligga på mage så att vi åtminstonde fick lite sömn men nu har hon som sagt ändrat sig och föredrar nästan att sova på rygg (det gjorde aldrig G). Senare nu på förmiddagen har jag bett mamma att komma hit. Hade planerat en handling när G var på dagis, men det sket ju sig. Kan tyvärr inte skjuta upp den eftersom kylskåpet ekar tomt! Så måste jag åka till apoteket och beställa medicin med och ev hämta ut lite tapetprover :-) Berättar mer om det senare..! Tjing!

2 kommentarer:

  1. Håller med om att måndag inte är någon bra dag så därför har jag fredag + att fredag var den dagen jag slutade vara gravid :)
    men -0.7kg är bra.

    SvaraRadera
  2. gud vad skönt med Kerstin...
    hade oxå en magliggare här, men jag var för nojig o bullade istället upp så han sov på sida.. nu däremot rullar han till mage hela tiden, MEN kan ju inte vända sig tillbaka än, så nu är det trångt i hans säng så vi alla slipper vakna 10ggr/natt för o vända korven när han är förbannad o gallskriker :)

    SvaraRadera