torsdag 25 november 2010

Kerstin Charlotta Christina

I lördags döptes Kerstin. Till vad är vi inte riktigt säkra på ;-) Hon SKA iallafall heta Kerstin Charlotta Christina, men den ordningen står inte i dopbeviset.. Det har varit krångel från början med ordningen på namnen, nån dag måste jag kolla upp vad som står i folkbokföringen. Allt gick iallafall jättebra och smidigt. Kerstin var en ängel =) Tack alla som var där och gav fina presenter, hjälpte till med mat/städ eller bara lyste upp med er blotta närvaro =)
Jag & Kerstin innan dopet. Dopklänningen hon har på sig har jag, Gunnar, mina bröder och dom flesta av mina kusiner haft. Alla som har döpts i klänningen har sitt namn broderat på den. Det känns väldigt speciellt att använda en sån klänning =) Guldhalsbandet hon har på sig fick hon av sin mormor som i sin tur fick det av sin farmor när hon fyllde 20 år =)
Prästen, Kerstin och hennes faddrar. Min bror Henrik och min underbara vän Johanna =) Tack för era fina dikter som ni läste och gjorde dopet väldigt personligt!
Hon sa rätt namn iallafall!
Kerstin som Simba, visas upp för sin publik!
Gunnar ville inte stå med oss andra..

7 kommentarer:

  1. Jäklar vilket snyggt kort på dig och Kerstin överst!

    Dopet var verkligen fint, och som sagt, betydligt mer känslofyllt än jag räknat med =)

    SvaraRadera
  2. sv: jo så sa hon när vi hade ntf på besök på vår föräldragrupp också och man förstår ju att de inte hade fått sälja stolar som inte är säkra, problemet är bara att vi nte har någon egen bil längre så vi har inget att testa på så vi måste hitta någon som passar de flesta bilar.

    Vilket fint kort på dig och din dotter, jag haed aldrig känt igen dig om vi hade mötts på stan - jag trodde du hade långt hår fortfarande :)

    SvaraRadera
  3. vad mysigt med dop. Vi ska döpa först den 30 januari. samma datum som Flisan.

    hur går det med vikten? jag har haft ett uppehåll pga kalas och förkyldning men ska väga mig imorgon.

    SvaraRadera
  4. Han e bra granner gubben din! endel blir vackrare med åren ;)

    SvaraRadera
  5. Vilket bra kort på dej o Kerstin, du ser ju ut som värsta mannekängen!!
    Tack igen för en underbar dopfest.
    Kram mamma (mormor)

    SvaraRadera
  6. jag måste juh instämma med föregående. Vilken liten M**f du är på kortet fia! ser ut som ni haft en fin dag! kram påer

    SvaraRadera
  7. Ni är tokiga! Är inte alls nöjd med det kortet, men ville ha en närbild på Kerstin!

    SvaraRadera