måndag 8 juni 2009

Ensam och övergiven =(

Igår när jag va på jobbet åkte Oskar och Gunnar till Öland för att hälsa på farmor och farfar, och Oskar skulle även hjälpa till med elen eftersom dom bygger stuga där nere. Tyvärr kunde inte jag följa med eftersom jag har ett jäkla jobb =( Så då måste jag va hemma alldeles själv och då gäller det ju att sysselsätta sig!
Så igår när jag kom hem från jobbet, tog jag tag i situationen här hemma och började plocka undan lite, sen kom Mia vid sju och hade med sig lite götta ;) 2 flaskor Asti och en påse godis (nice!) det slank väl ner lite för bra så vi fick även ta lite av förrådet här hemma och öppnade således en flaska vin me. I slutet av kvällen va vi så trötta och lite runda under fötterna, båda hade varit uppe sen 5 så strax efter 12 åkte Mia hem igen.
Det känns så konstigt att vara själv hemma, hela tiden igår tänkte man "undrar om Gunnar vakna nu", man kan inte helt slappna av för man är så van att gå på helspänn. Men inatt sov jag som en prinsessa, låg och läste lite innan jag somna så hon va väl kanske runt 1 innan jag släckte - somna på 1 minut och sov till kl 10.30. Vakna dessvärre av en SMS-räkning från 3 på över 2700. Eh?? Nåt att kolla upp kanske(?)
Nu ska jag ta tag i dagen, ta en lång skön dusch och sen får vi se vad som händer!

Jag och Mia för lääängesen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar