söndag 22 april 2012

Sjuk Kerstin, trött mamma

Kerstin har blivit råförkyld! Det började med att näsan rann lite häromdagen. Nu har hon feber, tjockt med snor i näsan och hostar lungorna ur sig när hon ska sova! Tycker så synd om henne. Hon var vaken en stund innan och då körde vi hela proceduren. Nässug, nässpray, Alvedon, hostmedicin och inhalator. Efter mer hosta och en jätteledsen tjej som antagligen började få ont av all hosta började hostmedicinen hjälpa och hon somnade! Nu ligger vi i sängen och jag ska med slumra in. Orkade/hann inte alls ta den duschen jag hade planerat. Får se om jag orkar stiga upp ännu tidigare imorgon och ta den då! Nattens sömn lär bli avgörande.
Oskar ska vabba med Kerstin imorgon och mamma kör Gunnar till dagis! Han har velat gå dit hela helgen! :-)

3 kommentarer:

  1. Nääää..... älskade lilla stumpa!!! Förkyldningar, gillas INTE!! Hoppas hon kryar på sej fortare än fortast.
    <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Just det..... var ju bara lilla anonyma jag, som skrev ;0).
    Kraaaaam//Kia

    SvaraRadera
  3. hej hej..

    Ja lchf är en livsstil, man äter så jämt.. Visst när du har kommit till den vikt du önskar så gör det ju inget om du gör lite övertramp och äter kolisar någon gång, men jag vill ju fortfarande gå ner i vikt så jag vill inte trampa över nu..:) Och nu när jag kör PF så är jag ännu striktare och tar bort ost och det mesta mejeri med..

    Jag mår så pass mycket bättre när jag skippar kolhydraterna i min kost så jag kommer nog inte gå tillbaka.. :) men visst godis och gottis kan jag sakna ibl..;)

    Krya på lilla Kerstin..

    kramisar

    SvaraRadera