fredag 4 maj 2012

Sista gången!

Idag på förmiddagen var jag och handlade med barnen. Vi brukar göra det, det är lite våran grej och det brukar gå jättebra. De senaste gångerna har det gått sådär och idag fick jag nog! Kerstin får inte följa med till affären förrän hon har slutat med sina utbrott!
Hon sitter inte längre stilla i kundvagnen utan vill gå med en egen precis som Gunnar det är fine och det brukar gå bra - inte nu längre!!
Det finns egentligen ingen förklaring till varför hon får sina utbrott ett litet snällt nej kan räcka och hon slänger sig på golvet och skriker och sparkar med benen. Humör är vad tjejen har! Som tur är så är Kerstin andra barnet och det känns inte superpinsamt när det händer. Gunnar sköter sig med så man slipper ha två som ligger på golvet och gapar! ;-)
Jag fick iallafall lämna Ica med 2 halvfulla påsar (vet inte ens om jag fick med mig allt till maten ikväll), en skrikande Kerstin på ena armen och dra kundvagnen med den andra. Hon va helt vansinnig som ni kan se på bilden! Detta är inte första gången heller. Hon hade ett likadant utbrott när vi hämtade Gunnar på dagis igår. Då ville hon stanna kvar och leka och jag ska snällt men bestämt nej! Hon skrek hela vägen i vagnen på väg hem (i 20 min!!).
Tvåårstrots som börjat titta fram redan tro?

3 kommentarer:

  1. Ojojoj... verkligen humör! Alice är inte helt lätt o ha m heller. Halva affären går bra sen blir de bus, lägger andra saker i kundvagnen än det man ska ha o har scannat. Vi får åka o handla i omgångar o passa barnen! ;-)

    SvaraRadera
  2. Jobbigt! Tror nr 2 blir värre med trotsen! Kan man inte få hoppa över det :)

    SvaraRadera
  3. Här är det samma sak, grabbarnas hosta vägrar ge med sig... :(

    Hur mår ni annars??

    SvaraRadera