onsdag 28 mars 2012

Nattning

Kerstin sover ganska bra nu! (peppar peppar!) enda problemet är nattningen! Har inte riktigt kommit in i att hon ska somna själv i egen säng igen. Just nu sitter jag på golvet vid hennes säng men jag märker att det tar ganska lång tid innan hon somnar då! Hon vill gärna "prata" eller sjunga istället för att sova! När hon "stissar" för mycket så går jag ut. Då blir hon ledsen men när jag kommer tillbaka så brukar hon förstå att hon ska ligga ner och försöka sova. Snart dags att köra riktiga 5-min metoden igen!

På natten har vi helt slutat med välling men vi måste fortfarande GÅ NER och hämta en flaska med lite mjölk. Så tar hon kanske 2-3 klunkar innan hon somnar om i min säng. (Av ren vana! Lägger vi henne i sin säng så somnar hon säkert där, ska se om jag kommer ihåg att prova det inatt!)

1 kommentar:

  1. Det där med sömnen är knepigt!
    Xander sover hela nätterna men inte nu när vi är i byn. Jag som inte är van är skit trött!

    Testa att sluta med mjölk. Är nog bara en vana!

    SvaraRadera