tisdag 20 mars 2012

Mer väntan

Nu ligger Gunnar på operationsbordet... Det var riktigt svårt att lämna honom där men han var så söt när han somnade och det gick på 1 sekund! En liten gäsp och sen sov han!

Nu blir det jobbigaste - att vänta. Kerstin är med farmor och farfar idag igen så vi är helt själva!! Guldläge i vanliga fall men nu går man bara av och an och vankar i sjukhuskorridorerna. Vi äter en lätt lunch och försöker prata om annat...

Igår vid samtalet med Gunnars läkare kom det fram några nya saker. Som tex att dom BARA ska testa att stänga hålet. Oavsett om dom tycker att det funkar bra el inte så ska dom med 99,9% säkerhet inte stänga det för gott nu. Detta ska diskuteras vidare och beslutas om senare. Inte vad vår läkare i borås har sagt, men han har däremot inte alltid stenkoll och det känns ganska bra att han samarbetar med läkarna här så att det blir rätt!
Vi ska alltså inte stanna över natt och det låter väldigt osäkert om dom överhuvudtaget ska stänga hålet någonsin! Tydligen är kombinationen av hans fel så ovanliga att dom måste testa sig fram. Hålet som han har kanske hjälper hjärtat och avlastar sidan som är lite svagare... Ev (vår teori) kanske kroppen själv har valt att inte stänga hålet från fostertiden eftersom det behövdes... Vem vet...?? Nu blev det väldigt filosofiskt här ;-) uppdaterar senare om hur det går!

Tack alla ni som har hört av er, det betyder jättemycket :-)

1 kommentar:

  1. aha nu fick jag svar på min fråga.. hoppas det gick bra.. :)

    jag har varit lite "off" på att läsa bloggar eftersom jag jobbat mycket nu så jag ligger lite efter..

    stor kram till er..

    SvaraRadera