tisdag 5 januari 2010

Män som är sjuka!

I söndags vaknade Oskar upp med feber vilket nästan är detsamma som döden för honom. Då ligger han i soffan och jämrar sig hela dagen. Det värsta jag vet är när han säger tex "om jag hade nån ork kvar så skulle jag hämta ett glas vatten" för det betyder att han vill att jag ska erbjuda mig att göra det, vilket jag mer än gärna skulle göra men då vill jag hellre att han ber mig!! Jag & Gunnar har iallafall försökt att hitta på lite saker så att Oskar skulle få lite lugn och ro. I söndags var vi hos Daniélas och försökte bota hennes jobbångest (hon började igår efter 1½ års mammaledighet). Sen va vi ju och hälsade på Sandra & Alfons igår. Det va jättekul. Barnen lekte riktigt bra faktiskt när Gunnar väl vågade gå ner på golvet ;) Dom hade en leksak som är en hundvalp som skäller, sätter sig ner och sen gör en volt och den stod dom och tittade på ock skradde åt hur länge som helst! Idag får vi nog vara hemma, på dagen iaf. Ikväll är det dags för den årliga tävlingen "Johanssons-mästerskapen" i bowling som även avslutas med fondue. Ska bli underbart roligt/gott :)

1 kommentar:

  1. aj aj aj! inte kasta skit på din älskling offentligt..

    SvaraRadera