onsdag 11 juli 2012

Semesterarbete

Detta har vi bland annat lyckats åstadkomma idag. Ja jag har faktiskt hjälpt till! ;-)

När vi kom hem från Falkenberg igår och satt vid middagsbordet nämnde Oskar ännu en sak han skulle hinna med på semestern. Då fick jag lite nog och bestämde mig för att göra en arga snickaren grej. Vi/jag skrev upp allt han har planerat att göra under semestern och uppskattningsvis hur lång tid allt skulle ta. Det blev en del punkter och vi kom upp i 100 arbetstimmar. Vi har ca en vecka under semestern som vi kommer att vara hemma. Det blev alltså inte realistiskt. Idag har vi iallafall börjat beta av listan och ska försöka göra det viktigaste och inte jobba ihjäl oss på semestern.

Vi har bland annat gjort klart altanen, flyttat all vit sten och sopat upp gångarna, grävt landet vid altanen, handlat buskar, lagt ut marksten, rensat lite ogräs och städat lite allmänt i trädgården. Jag hann även med ett snabbröj inne.

Barnen skötte sig ganska bra under dagen och efter överdosen friskluft så somnade dom gott båda två!

Imorgon fortsätter vi! :-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas jag får iväg detta..

    Oj, jäklar vad ni fixat! Man måste nog planera lite så man hinner.

    Kesellan är jätte god! Testa!!

    SvaraRadera
  2. Guuud så bra det blir!
    Och jisses vad jag skrattade åt Arga-snickaren-Sofia! =)

    SvaraRadera