torsdag 18 februari 2010

Massor

Ahh jag har drygat mig med att skriva det senaste, det har vrit så mycket annat i min lilla hjärna så något va tvunget att försvinna ;) I helgen jobbade jag tex heeela jäkla helgen plus att vi spenderade större halvan av lördagnatten på akuten för Gunnis hade krupp, feber, skakningar i hela kroppen och käkningar. Fick fram efter många om och men att han hade nån slags infektion så det va bara att påbörja penicillinkur. Att få i honom den + alla andra mediciner har varit ett rent h*vete. Jag har fått både hålla fast honom och försökt muta honom att ta den utan att spotta ut den eller kräkas upp den och när det va över så va det bara att gå vidare till nästa, för förutom kåvepenin har han fått både flytande hostmedicin och alvedon som jag har fått tvinga i honom på samma sätt (+ hans vanliga hjärtmedicin som vi blandar ut i något han dricker) pust och stön säger jag bara!!! Nu mår han bättre men han hade riktigt hög feber och va vrålförkyld i flera dagar, nu är det bara lite hosta och snorig näsa kvar! Som tur är tycker han att det är lite roligt att ta nässpray :D Både jag och Oskar har varit hemma mycket denna veckan och vi har haft mycket filmkvällar eller kollat på OS och då har det inte funnits så mycket tid till blogging ;) I helgen va det meningen att vi skulle åka till Falkenberg, men farmor har haft lunginflammation och kommer hem från lasarettet imorgon (alldeles för tidigt enligt oss) så då vågar vi inte ge oss iväg. Eventuellt kanske det blir nån liten tripp till IKEA & A6 istället. Mamma va sugen på att passa Gunnar och vi va sugna på lite shopping ;) Nu ska vi se på superkvinnan Anja, hoppas att slalomen går fint! ps ska försöka bättra mig med bloggandet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar