måndag 14 december 2009

Drama!

Ojojoj va konstigt det blev idag.. Det jag ska berätta nu händer faktiskt mig ganska ofta när jag ramlar och slår mig eller får en enkestöt, men det har alltid hänt när jag har varit själv innan, kan förstå att det kan uppfattas som lite skrämmande! Iallafall så satt jag och Daniéla och åt när jag skulle hämta ketchupen, när jag reser mig från stolen lyckas jag sätta foten på en av Gunnars leksaksbilar som självklart åker iväg och jag gör en riktig vurpa. En sån man gör när man halkar på is ni vet. Jag landade på golvet med en duns och slog i ryggen på en burk som låg på golvet. Det gick ganska bra, men fick lite ont. Jag reste mig ganska fort efter det och försökte övertala Daniéla att allt va så bra så ;) Jag gick vidare mot kylskåpet för att ta ut ketchpen... det är det sista jag minns innan det blir svart. Sen hör jag Daniéla skrika "Sofia hör du mig!" jag fattar först ingenting och tänker "vaddå det är väl klart jag hör dig jag står ju och pratar med dig". Sen fattar jag varför hon har sån panik i rösten och varför hon står lutad över mig och jag ligger på golvet i köket - jag hade svimmat.. När jag kommer på detta så börjar jag asgarva och nu tänker Daniéla att jag har slagit i huvudet ordentligt =) Men sen förklarar jag för henne att det händer mig ganska ofta och allt det där, men jag brukar hinna sätta mig innan och ingen har varit med mig tidigare. Iallafall så vaknade sjuksköterskan i Daniéla till liv och jag va tvungen att ligga i framstupa sidoläge medans hon tog min puls och dricka ett glas mjölk innan jag fick resa mig upp igen. Men jag mår fortfarande bara fint, men det är lite skumt när det händer. Undrar varför jag gör så??

1 kommentar:

  1. nämen usch vad otäckt! tur att du hade din personliga assistent med dig denna gången :)

    SvaraRadera