fredag 23 oktober 2009

Bilen

Igår gick bilen sönder! Har svävat mellan oro, irritation, ilska och förtvivlan sen dess. Hatar när bilar krånglar, men detta var ännu värre. Det gick inte att köra den fick vi höra för då kanske den kunde börja brinna. Eftersom detta redan har hänt mig en gång va jag inte sugen på att hoppa ur en rykande bil och springa för livet igen!! Igår va som sagt ingen bra dag. När bilen hade bärgats till verkstaden (kunde inte bogsera för det är automat) så fick jag skjuts av Q på jobbet. Väl hemma ville inte Gunnis somna utan bara vrålskrek så fort jag gick upp för trappan med honom. Han blev övertrött och i vanliga fall hade jag åkt med honom i bilen för att komma ur den onda cirkeln, men nu gick ju inte det. Så istället somnade vi båda två strax efter nio.. Skönt att den dagen va över! Nu har jag precis pratat med Saab i Borås och man behöver byta tändkasetten tydligen, men den måste beställas så bilen är inte klar förrän på måndag! Så pinsamt när han ringde bara för jag satt och läste en underbar blogg om en underbar liten kille som bara blev 1,5 år när han gick bort i cancer. Så jag satt och storböla när jag läste alla vackra dikter om denne lille kille, men fick försöka samla mig fort för att kunna svara utan bruten röst! Läs den: www.denstarkastestjarnan.blogg.se

1 kommentar:

  1. urs! jag blir med förbannad på biljävlen! de ska ju bara funka!! urk! äckligt de där med brinnande bilar, som sagt inte första gången!! fyy!!
    de blev juh iten att jag hälsa på dej i Hööökerum i tis. Jag hade ju mammaträff som jag naturligtvis glömt av. mitt förvirrade nöt!! haha
    Men vi får ta det snart för jag vill gärna hälsa på dej/er o se hur ni har de!
    ja den bloggen. den läser jag ofta och gråter. fy de ligger en så nära fast så långt bort bara för att man själv har små barn! hemskt o oförstårligt!
    Ha en god helg! Kram

    SvaraRadera